header-zonnetje
 header-zonnetje
  • icoon overhetzonnetje
  • icoon dagopvang
  • icoon naschoolseopvang
  • icoon kwaliteit
  • icoon onsteam
  • icoon fotos
  • icoon activiteiten
  • icoon nieuws

De interne en externe klachtenregeling voor ouders

Hoe goed alle medewerkers van Kindercentrum Het Zonnetje ook hun best doen, het kan altijd gebeuren dat u het ergens niet mee eens bent. Wij vragen u, als u ontevreden bent over een medewerker van Kindercentrum het Zonnetje of over een bepaalde gang van zaken, ons dit persoonlijk te laten weten. Wij kunnen dan gezamenlijk proberen een oplossing te vinden om uw ontevredenheid weg te nemen. Dikwijls is er sprake van een misverstand en kan de betreffende medewerker en/of de direct leidinggevende: de vestigingsmanager, u naar tevredenheid uitleg geven, een gesprek biedt dan meestal al voldoende uitkomst. Voor beleidsmatige of financiële klachten kunt u zich rechtstreeks tot de Directie wenden. Indien dit niet of onvoldoende tot een oplossing leidt, kunt u zich richten tot de Directie van ons Kindercentrum door een klacht officieel te melden. Het klachtenformulier en het reglement klachtenprocedure van Kindercentrum het Zonnetje kunt u opvragen bij ons administratiekantoor via email adres:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Is er van uw kant echter sprake van een formele schriftelijke klacht die intern niet of niet naar uw tevredenheid is opgepakt, dan kunt u uw klacht extern indienen bij de geschillencommisie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Vanaf 1 januari 2016 zijn alle houders van kinderopvangcentra, peuterspeelzalen en gastouderbureaus volgens de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen verplicht zich te registreren  bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, waaraan tevens het Klachtenloket Kinderopvang verbonden is. Voor informatie kunt u terecht op www.degeschillencommissie.nl of via telefoonnummer 070-305310 op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Uitgebreide informatie over onze interne en externe klachten regelingen kunt u vinden in de klachtenprocedure    (pdf klachtenprocedure) van Kindercentrum het Zonnetje.

In 2017 mochten wij van de geschillencommissie wederom het Certificaat klachtenvrij ontvangen. 

GESC8028-KLACHTENVRIJPIN-LIJN-400

 

BIGtheme.net Joomla 3.3 Templates